Trzy miliony Wyprawek Czytelniczych dla najmłodszych

Miliony światów równoległych, niezliczone przygody, wieczory z najbliższymi – to wszystko można mieć dzięki kampanii Instytutu Książki „Mała książka – wielki człowiek”, w której już trzy miliony Wyprawek Czytelniczych trafiły do dzieci i rodziców.

„Co można mieć za trzy miliony?” – tak brzmi hasło przewodnie nowej odsłony kampanii Instytutu Książki promującej czytelnictwo, która zainicjowana została w 2017 roku. Jesteśmy przekonani, że trzy miliony książek, które dzięki niej trafiły do dzieci i rodziców, to nie tylko imponująca liczba egzemplarzy, lecz przede wszystkim nieocenione źródło uniwersalnych wartości wpływających na rozwój dziecka od najmłodszych lat oraz budowanie relacji z rodzicami i bliskimi. Wartości, których – jak pointuje w najnowszym spocie telewizyjnym Łukasz Nowicki – nie da się tak po prostu kupić.

Wierzymy, że dzięki podarowaniu dzieciom ponad 3 milionów książek „wpuściliśmy w obieg” dużo dobra; niematerialnego bogactwa kształtującego nie tylko małego człowieka, ale również nas, dorosłych. Z czytania płyną bowiem liczne korzyści dla rozwoju dziecka na wielu płaszczyznach, które przekładają się na sukcesy w dorosłym życiu. Liczymy, że dzięki kampanii w naszych relacjach z dziećmi będzie więcej bliskości, otwartości i miłości, a w naszych małych czytelnikach jeszcze więcej wyobraźni, ciekawości świata i odwagi.

W spocie telewizyjnym nasi bohaterowie odpowiadają na trochę prowokacyjne pytanie: co można mieć za 3 miliony? To hasło przewodnie całej kampanii, pozornie dotyczące rzeczy materialnych, „uruchamia” opowieść o najważniejszych wartościach.

Autorem zdjęć do spotu telewizyjnego jest uznany reżyser Marek Dawid, którego wrażliwość uchwyciła je w sposób niebywale intensywny i przejmujący.

Kampania społeczna „Mała książka – wielki człowiek” ma trzy etapy i skierowana jest do nowo narodzonych dzieci, przedszkolaków, pierwszoklasistów (oraz ich rodziców i opiekunów), do których rocznie trafia blisko milion darmowych Wyprawek Czytelniczych.

Kampania obecna jest w mediach tradycyjnych i społecznościowych, w przestrzeni miejskiej, a także podczas licznych wydarzeń skierowanych do dzieci i ich opiekunów.

Projekt jest finansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.